Saturday, April 11, 2009

apa itu subarashi sekai?

semangat nih...post kedua dalam masa tak sampai 1 jam. sila tepuk tangan..(clap3x!). musti tertanya-tanya ape ke bendenye subarashiki sekai tu? adekah ade kene mengene dengan subramaniam atau sakai? (jangan cube sambungkan perkataan tu...)

sebenarnya subarashiki sekai ni ialah salah satu lagu kumpulan Arashi.. yes2...Arashi is my favorite j-pop band (kalo nak describe pasal kecintaan sama arashi ni mau tak habeh...i will write specially about them later).

back to the topik. yes2..ni salah satu lagu arashi. subarashiki sekai tu bermaksud 'wonderful world'...so...seswaila nak dibuat name blog..kira i write about my wonderful world la in this blog...wonderful ke my life ni?? off course la...kene bersyukur maa...walaupun bumi ni dah banyak tercemar (kata2 seorang environmentalist)...tapi sebenarnya tanggungjawab manusia la untuk jadikan this world ni wonderful atau hampehful (perosak bahasa).

samela macam hidup kita ni. it's up to us nak jadikan hidup kita ni macam apa. sume orang ada pasang surut dalam hidup..so terpulang pada kita camne nak respon dengan perkara-perkara yang datang dalam hidup kita. kalau perkara hepi yang datang, adakah kita akan gelak dan suka sangat sampai tak hengat dunia. kalau benda sedih, adakah kita akan meraung dan meratap atau bila kemarahan datang, adakah kita akan mengamuk...(uit..sensitip tu)

jadi..marilah kita menjadikan our life wonderwoman...eh..wonderful!

No comments:

Post a Comment