Tuesday, April 27, 2010

assalamualaikum...
hari ni 2nd time aku drive sengsorang. cuba sedaya upaya untuk bawak 60-70 km/h, tapi terlebih gak sampai 80km/h. alhamdulillah..selamat sampai dan agak awal. sampai kat kilang, kebetulan lak member2 dept baru sampai, apa lagi..melambai tak hengat dari dalam kereta. tapi ke-excited-an tu tak berpanjangan...ofis diselubungi kesedihan. sorang executive bahagian HR meninggal dunia semalam...Innalillahiwainnailaihirraji'un...aku tak sempat jumpa dia. dia dah lama ambik MC. sebelum aku kerja kat situ lagi dan dah ditentukan Allah yang dia meninggal waktu cuti MC dia tinggal beberapa hari je.

dia meninggal sebab sakit kanser...serba sikit aku tahu macam mana kehidupan seorang pesakit kanser di peringkat yang dah teruk. orang kata dia sakit tak sampai setahun dan kata orang lagi, hari tu dia dah nampak sihat. tapi..ajal maut di tangan Allah. biarlah dia pergi..sekurang-kurangnya derita dia kat dunia dah berakhir. dia pergi sewaktu ramai orang sayangkan dia...

akak sebelah aku hari ni bengkak mata menangis non-stop dari pagi sampai petang. aku tak tau macam mana nak tenangkan dia sebab aku rasa tak baik menangisi pemergian orang sampai macam tu sekali. dia bukan pergi tiba2. semua orang tau dia sakit teruk.

kilang hantar sebuah bas pergi ziarah. aku tak dapat pergi sebab dah cukup kuota tapi sempat sedekah duit je. hari ni aku dah macam tersepit. yang A suruh aku pergi jumpa B, yang B suruh aku cakap dengan A, aku cakap dengan A pastu dia suruh aku buat sukati. ok, aku mintak tolong dengan C. habes cerita. yang penting kerja aku selesai...

oklah, tu jelah nak cerita hari ni. ada benda lain nak share..tapi takpelah..hehe

No comments:

Post a Comment