Thursday, November 5, 2009

entry malas nak beri tajuk

dah tiba masanya saya menamatkan zaman.................................................
.
.
.
.
.
.
.



mesti ingat zaman bujang kan? takla...zaman pengangguran. so, semalam aku telah meminta kerja melalui online dan sekarang ni dah tak kesah la kerja apa. nak gak memohon untuk jawatan pembantu rumah. pegh, bayangkan pembantu rumah apply melalui online. kalo aku jadi majikan, aku taknak ambek pembantu rumah canggih sangat neh. kadang2 kerja kita tak semestinya ikut kelulusan yang kita ada kan? so, ni la yang aku buat sekarang. kebanyakan jawatan yang sesuai dengan kelulusan aku sekarang ni semuanya nak pengalaman lebih setahun. i fresh graduate nyah! mana ada pengalaman...so, takpela. asalkan nak cari kerja yang memberi gaji setiap bulan. lantakla kerja apa pun....er,yang pasti kerja yang halalan toyyiban...

sebab kenapa aku desperate sangat nak kerja skang

  • ayah aku dah start bagi suggestion suruh jadi cikgu sementara. hello, excuse me? cikgu? aku tak penah suka sekolah. dulu pergi sekolah pun lebih kepada terpaksa. aku ada banyak sangat kenangan buruk kat sekolah ni. cikgu favourite pun aku takde, so nak suruh aku jadi cikgu....lagi satu, tanggungjawab cikgu ni besar. bukan senang nak ajar anak orang lagi2 dengan macam perangai bebudak skang ni. lainlah kalau semua baik cam aku neh. aww
  • hari tu anak bongsu aku nordin@adik message. dia tanya aku buat ape skang. aku tak balas pun sebab segan nak bagitau mama nya ni still takde buat ape2. jadi skang nak kena dapatkan kerja untuk membalas message nordin. once aku dapat je kerja, nordin akan jadi orang pertama yang aku message. ini janji aku...
  • raya hari tu, ramai orang dah menuntut macam2. anak2 buah aku nak duit raya. akak aku mintak aku beli kain langsir pastu siap suruh jahit sekali. langsir tu okla, tapi lepas tu dia dah start suh beli benda2 mengarut macam ice box la...kurus kering aku raya tahun depan. hmmm..
  • last but not least, aku dah penat jawab soalan orang "dah kerja ke skang?" tapi kalau dah kerja pun satu masalah juga kan, mesti orang tanya aku kerja apa? kat mane? gaji brapa? apa kerja yang bila aku cakap je, orang dah takkan tanya pape dah....hmmm..angkasawan? mesti orang cam rasa takyah tanya pape dah la kat dia ni. tak betol budak ni...haha!
kesimpulan: marilah berdoa supaya nurul 'ain dapat kerja yang bagus supaya dia boleh belanja kawan2 dia minum air sirap

1 comment:

  1. yeeeeeeeeeeeee... semoga ain dpt keje cepat2!!!
    nanti die dpt cari jodoh kt tmpt keje die...wahahahhaa =p

    ain, semoga ko dapat keje cepat2!!
    amin!!

    ReplyDelete