Tuesday, July 7, 2009

I takut I luper...

walaupun tak lama kat MDKP dan mungkin tak dapat nak blaja banyak berkaitan dengan course aku. tapi sekurang2 nya aku dapat menambah pengalaman hidup..ececeh...macam bagus je cakap macam tuh. ok, kali ni nak tulis pasal sume...err..sebahagian staff dan karakter mereka..dan berharap tiada antara mereka menjumpai blog ini. aku akan sedaya upaya menyatakan yang baik2 sahaja mengenai mereka sume.haha!
dimulakan dengan yang paling besar (maksud aku jawatannya) kat dept aku


perlesenan dan kesihatan


en. asri/bos-
  • orang kedah yg dah lama duduk nogori. sometimes cuba utk ckp nogori walaupun bunyi loghat kedah masih dapat dikesan dengan jelas
  • mempunyai suara yang amat kuat. kalau dia cakap biasa, satu dept buleh dengar. kalau dia marah, satu MDKP buleh dengar dan maybe kalau dia mengamuk, satu K. Pilah dengar.
  • jangan tak tau, dia ni ialah abang ipar Nubhan AF6. no wonder ringtone dia lagu nubhan (versi konsert). akibatnya dengar orang tepuk je sebelum sempat dengar suara nubhan, dia dah jawab.

cik aniza/IK
  • supervisor aku yang lagi kecik daripada aku tapi selalu ngutuk kata aku lagi ringan daripada dia. berat dia 45 kg tak sampai.
  • dia ni slambe orangnya dan sometimes aku terbaca message dia ngan bf dia. wakaka! sori..tak sengaja la!

kak ros/rusnida-
  • kerani kat kaunter. seorang yang sangat periang dan mudah mesra dengan sesape je.
  • baik sangat sebab slalu ajak aku teman dia pegi memane.dah ada pakwe dan mengikut firasat aku akan menjaadi ibu yang baik sebab pandai sangat layan budak kecik.

kak lin/ haslinda
  • ibu beranak 4 yang tak lama lagi nak masuk 5. mabuk teruk sampaikan buleh kata sepanjang aku kat MDKP, tak sampai sebulan aku jumpa dia.
  • disebabkan hormon tak stabil, selalu marah even pada benda2 kecil, tiny sebesar kuman...ko xmrase lagi pregnant ain...time ko besok, maybe teruk lagi...mari berdoa!

acik harun
  • pengawas. keje dia pantau keje orang je...so, dia takla banyak keje sangat. selalu datang lepak kat kaunter. selalu mintak aku tolong fotostat.slalu gak pau duit acik ni...haha!

abang nor sharil
  • dah berbini tapi kekadang gatal2 gak. selalu sangat mengusik kami kat kaunter ni. dia ni klaka tau. dia cakap serius je...sampaikan orang susah nak bezakan mana yang betul, mana yang tak. so, ayat dia yang boleh dipakai adalah 5 ayat pertama dia. lepas tu, keponingan dia pun start.


bahagian kewangan

kak su/suhana
  • kerani kaunter bahagian pembayaran. tak lama lagi akan menamatkan zaman bujang. dia ni lembut tapi selamba. seorang yang sopan dan tak cakap kasar2.

kak shida/rashidah
  • sama jawatan dengan kak su. selau nampak dia tengah menguyah atau merungut kelaparan. tapi badan ok2 je. ibu beranak 2. comel sangat anak dia. selalu cerita mengenai family dia yang boleh dikatakan interesting family sebab sporting gile!

kak shima-
  • jiran kak shida. pergi keje sesame. kak shima ni macam selamba2 gak. muka nampak garang..tapi baik

kak ina
  • kalau niat hati dia nak pakai baju kaler hijau, dia akan nampak sangat hijau. macam tu gak kalau pakai kaler lain. kiranya dia nampak sewarna atau monotone...tapi baju dia lawa2 la..eh, dia ade ke baju kurung...?sume cam pesen2 je..
  • husband dia keje kat MDKP gak. bahagian IT- abang imran

kak zura (kak???)
  • ketua bahagian kewangan. no komen!!!

bahagian pentadbiran.

en. taib/CC
  • dah nak pencen. kalo berjalan, tangan mesti nak pegang sume perabot dalam perjalananya tu.
  • dia kata aku pendiam..pegh, nasib baik aku tak lama kat situ. kalau tak mesti dia akan suruh aku diam.

kak midah/maklong
  • sangat penyayang dengan kucing. selalu cerita kat aku pasal anak buah dia. dia ni cam ganas2 sikit walaupun dah nak pencen.

kak zakiah
  • cikgu jahit manik. cita2 sebenar nak jadi cikgu dan tak sabar2 nak quit daripad MDKP. aku doakan dia dapat jadi cikgu sebab mengikut firasat aku (ceh firasat lagi), dia akan jadi cikgu yang baik sebab dia penyabar dan bersedia nak tolong orang.

kak zah
  • operator MDKP. keje dia angkat telefon je. memang tabik spring kat dia sebab number2 phone yang besa orang call dalam kepala otak dia je. sampaikan number hp husband kak lin pun dia ingat.

abang zali/ seruling anak gembala
  • hobi dia di waktu lunch ialah bermain seruling. ok, serius, tak tau lagu apa yang dia main...tapi err mungkin boleh terus berlatih lagi. sangat baik sebab sudi menolong i. ceh, orang suka tolong je baik...eh, betul la!

abang fazrul-
  • suara dia ni cam segan2 je nak keluar. kerja dia edarkan surat kat setiap bahagian.

kak izan
  • very small person. comel je. selalu datang dept aku and kalau kak lin ade, dia lepak kat situ. baru dapat lesen kereta dan pakai kembara. selalu kata tak pandai bawak..tapi gaya bawak cam dah pro je...
kak zizah
  • bakal bersalin tak lama lagi. aku perasan muka dia cam induk lina aku. dia la yang uruskan kami bebudak praktikal selain CC.

kak normah
  • hmm....err...dia ni glamor. ok, FULL STOP!

abang r...
  • ok, tak ingat nama dia. yang pasti start dengan huruf r. dia baik gak. kalo lalu kaunter, selalu tegur aku and cakap omputeh. "excuse me", " sorry to interrupt" and macam2 la. kalo dia kuar, mesti jenjeng sekali kamus oxford. apa sebenarnya keje dia???

bahagian IT

kak yana
  • usahawan di MDKP. ade je benda nak jual, nak promote. ketua main duit kutu. baru2 ni dia lancarkan kutu yang dia sorang je main. sehari singgit. kira macam menabung la. tapi bila cakap main kutu, motivating sket.

kak siti
  • member kak yana and kak zakiah. err..dia ni terlalu ikhlas tanpa niat untuk memburukkan sesape. err, bleh paham ke tu?

bahagian err..atas(xingat nama bahagian kat level 2 ni)

kak sham
  • ibu yang bakal bersalin gak tak lama lagi. comel je. kalo dia tak ngandung, mesti aku ingat dia ni bujang. perangai cam bebudak je..

afiq
  • ya Allah.. punyalah tinggi dia ni. maybe aku paras siku dia kot. dia ni anak acik man. bagus dia ni. sekali pun tak penah tegur aku. haha!

shahril
  • dia ni dah berbini tapi perangai tak macam tu.sekian!

zaidi
  • ok...let just say aku tak suka prangai dia. terima kaseh..

bahagian penguatkuasa

shamsudin/abang misai
  • mungkin boleh gak panggil abang botak. sume pompuan dia panggil makwe walaupun dah berbini. aku masih boleh tolerate dengan kegatalan dia. kalo time siuman dia, dia pasang kaset mengaji dalam van

abang zul
  • pendiam..tak tau camne leh jadi penguatkuasa.

abang azham/abang
  • orang kata dia ni penah masuk u tapi quit. maybe btol sebab dia ni nampak cam sesuka hati dia je nak buat ape

acik man
  • senior penguatkuasa. ayah afiq. dia ni baik tapi kekadang lawak dia perlu dipikir secara mendalam.

driver

acik shaari
  • ayat pertama dia cakap kat aku ialah, tangan aku halus.ok, dia baik sebab bawak aku jenjalan sebab tau aku gila bapak boring kat ofis.

kak tam/ saadiah
  • driver yang gile ganas tapi sungguhla sensitip. selau kene usik dengan abang misai. lawak tul kalo abang misai start ngutuk2 kak tam ni. kak tam juga adalah penjual buah di ofis.
p/s: ok, maybe aku tak ingat sume nama dorang. tapi bagi aku, dorang ni baik2. but, i think i don't want to stay any longer. 2 months is enough. baik kita blah time orang masih lagi suka kat kita.


















No comments:

Post a Comment