Tuesday, March 23, 2010

beryani KFC

tadi kan...kami ada sesi makan tengah hari bersama kurita-san and 'sachou'@MD(Managing Director)@Ohno-san. rasa pelik lak bila sebut Ohno-san...terpikir orang lain. muahaha! rilek 'ain..nanti tersasul lak depan Ohno-san tu..aku suruh dia menari plak depan aku nanti. walaupun dia tak tau cakap english apatah lagi melayu..tapi kami beria borak dengan dia, thanks to secretary dia--->Nadia-san.

tadi kami makan KFC nasi beryani atau bak kata Nadia-san, nasi berani. tak sedap pon nasi beryani tu....makan ayam je lebih, tapi bila dah kenyang...tak habes pun. sambil makan tu, kami perkenalkan diri and tanya apa2 soalan kat Sachou and Kurita-san. tak formal pun. memula tu segan jugak. sampai turn aku perkenalkan diri, bos aku yang cakap banyak sampai aku takde can nak cakap pastu dia marah aku sebab kenapa tak cakap. last2 aku marah dia balik. haha! sukati marah bos.

lepas tu kami start la tanya soalan riang ria kat sachou and kurita-san. tanya pasal anak dia la...macam mane boleh berkenalan dengan wife diorang la sampai muka sachou jadi merah.."orewa hazukashi!" nadia-san tak translate pun tapi aku paham so aku sengsorang gelak. haha!

pastu hari ni aku tolong en. fauzi yang menyakitkan hati tu uruskan pekerja kontrak. ade sorang budak tu gaya macam nak pegi ujibakat AF je. rambut perang...stylo pastu ala2 lembut sikit. salah job budak ni. tolong punya tolong, pukul 6 lebih baru balik. mesti kak faridah bagitau en. fauzi yang menyakitkan hati tu ayah aku datang jemput...selamat!


p/s: kurita-san tu tau tak nama dia kalau ditranslate ke jepun jadi tako-san? takoyaki, ummai!

No comments:

Post a Comment