Wednesday, March 24, 2010

kompilasi 3 hari cerita ain

(ni ialah cerita hari rabu.....huhu)

hmm..ape yang best berlaku hari ni ye? rasa macam takde buat apa2 pun tapi rasa macam tak duduk diam..ada je kerja. jadi apa maksudnya tu???AMNESIA. haha!

tadi rasa macam lawak pulak bila Nadia-san tanya pasal sorang VVIP ni (nama terpaksa dirahsiakan sebab nnt tak pasal2 aku masuk mahkamah pulak. bahaya skang ni). Nadia-san tu tanya pasal dia punya pangkat la..so, aku ngan Hajar tolong la cari ket internet. kebetulan time tu dah rehat. Hajar jumpa la pangkatnya lepas tu Nadia-san nak tengok gambarnya pulak. Hajar tak dapat cari gambarnya so, aku jumpa and panggil Nadia-san. bila bukak gambar VVIP tu, keluar sekali gambar tak berapa senonoh anak dia. aku pun tutup la dengan tangan kata "takyah tengok! tengok gambar ni je". lepas tu Nadia-san tarik tangan aku lepas tu dia suruh bukak gambar2 tu.."kore! kore!" ataupun ditranslatekan jadi "ini! ini!". aku pun bukak la sambil terjerit2...ekstrem sgt jerit tu..er...bersuara dengan excited. bolehkah?

lepas tu ada pulak suara2 background kata "ni anak dia la..!" rupanya kak As, Kak Faridah dengan Wong dok pegi merenung skrin komputer aku. bila masa diorang ada kat blakang aku??? aku pun kata, "dah,dah. cukup. tak sesuai!" pastu semua gelak. Nadia-san tak berhenti2 mengeluh macam tu anak sedara mara dia je..hehe..

(ini cerita hari kames)

hari ni aku tolong sorang jepun guna mesin fotostat. aku rasa baik aku cakap melayu je sebab dia haram tak paham english. lepas tu dahla cakap laju, takleh nak tangkap...err, macam la ko paham ain kalo dia cakap slow pun. tapi last tu dia cakap 'thank you' style jepun. bunyinye..'tsang kyu'

malamnye plak aku tidur rumah ana. pegi pasar malam, makan tom yam kat kedai makan, call nor... balik rumah, mengantuk giler2. tidur, pukul 4 lebe terjaga...sebab biasa tidur 5 jam. pegi keje, ngantuk dan pening sebab tak ambik my drug----> cafein aka nescafe.

(ini cerita hari jumaat)

lepas tu hari ni bos suruh call budak kelantan untuk pengambilan pekerja isnin ni. macam tau2 je aku penah keje operator ni. huhu...sekurang2 nya buat keje ni sah2 dpt gaji. gaji masuk tadi. excited dpt payslip walaupun bukan untuk gaji 1 bulan. bukan excited sebab dapat duit, tapi excited dapat payslip. bleh tak camtu? 1st time keje weh!

besok aku OT...alahai penatnye...ahad plak ade exam......ape soklan2 nye ye...?mesti soalan berkaitan sains ke hape jadahnye ni...takpun pasal UiTM. ish, pegi jela. dapat tak dapat, blakang kira!

No comments:

Post a Comment