Monday, March 22, 2010

kisah 'ain tak bertajuk

haha! tadi ade satu cite klaka...eh klaka ke? klaka la bagi aku...pagi tadi...bos aku panggil beberapa nama untuk buat 5S. ape benda haram jadah 5S tu pun aku tak tau. aku ingatkan pegi cek kilang ke hape..aku pon bawak la notebook dan pen. mane tau nak catat ape2...pekerja berdedikasi sungguh la konon...sekali bila turun bawah, semua pakat2 ambik glove and plastik sampah hitam. la...kutip sampah rupanya! 5S= Saya Sangat Segan Sebab Salah...so, aku pun pegi la kutip sampah sampai ke luar2 kilang...aku tak kutip pon, tolong pegang plastik sampah je. so, naik ofis dengan notebook tu dan tebalkan muka..naseb baik takde sape tegur. kalo tak aku cakap je, "ni saya kutip tadi..sayang nak buang,..baik simpan...hehe" sambil sengih nampak gusi.

kat ofis ni, kami ni kaya dengan makanan..jangan harap nak rasa lapar..ade je menu2 special. macam tadi ade akak tu blanja paparoti. hari tu, share beli air tebu, pastu ade ABC, hari OT hari tu bos jepun bagi cheese cake...kadang2 ade je plastik berisi makanan ringan rotate kat ofis tu..rezeki tak baik ditolak, jadi terima je time orang bagi...pegh, tak malu sungguh!

aku skang ni tengah blaja membiasakan diri drive keta. aku bawak pegi dan balik tapi ayah aku duduk sebelah macam cikgu memandu. skang ni boleh kata rilek la bawak..boleh sandar sambil bawak..tak macam dulu, badan rapat gile ke stereng. tapi aku tak taula sama ada aku boleh tak bawak sengsorang. ish, takut time kat simpang je...tak mahir lagi main clutch ngan minyak. kekadang aku klaka bila ayah aku duduk sebelah time aku drive. time nak sampai traffic light, aku perasan kaki dia macam tekan brek. haha! kalo ni kereta macam kat sekolah memandu tu, dah sah2 aku takyah sesusah tekan brek.

skang ni bilik aku dah literally macam tongkang pecah gara2 hujan lebat hari ahad hari tu. punya banyak baldi aku tadah pun, bilik tu tetap banjir. so skang atap bilik tu tengah repair dan aku tak boleh tidur bilik sendiri...terpaksa tidur bilik akak dengan tilam dia yang keras tu.(tilam untuk muda mudi yang sakit blakang-bak kata cina jual tilam)...huhu.nasib2..

p/s: kenapa bila kerja, banyak benda ko nak bebel ain?


it's okay, it's alright, i don't wanna fight

No comments:

Post a Comment