Tuesday, September 1, 2009

hari yang mendung...

hari hujan...
mendung je dari pagi tadi..di luar dan di dalam rumah..akak tak balik rumah dia lagi sebab demam. dah pegi klinik dah..bukan penyakit 'ITU'..tapi cam teruk gak la..so, aku ni cam tak brani nak kuar bilik sebab aku punya antibodi bukan kuat sangat.

dari semalam aku dok upload gambar kat facebook. punyalah lama. dari petang sampai tengah malam, baru dapat upload 5 keping je.huk aloh! file gambar tu besar sangat plus internet connection yang super low. petang semalam tak tido sebab tengok tv crite 'The Incredibles'. punyalah mengantuk sudahnya malam tu tapi nak jugak menghabiskan tengok Sarjan Hassan sebab baru tau tak pernah tengok cerita ni btol2 sejak kecik walaupun tiap2 tahun time merdeka, wajib tayang cerita ni. baik di RTM mahupun ASTRO.

ingatkan habis je tengok, nak solat pastu terus tido, tapi rasa tak puas hati sebab sikit sangat upload gambar tadi. ceh! pastu tetiba dapat idea untuk compress kan semua gambar tu dan upload. okey, berjaya! cepat gak..tapi tetiba dah pukul 2 dan mata hanya mampu bukak separuh je..so, nak tidolah. sambung upload besok. tapi takleh tido plak!!!hampeh tol. sebab dok pikir nak letak caption apa kat gambar2 tu..pulak dah..teringat pulak abang aku pun upload gambar konvo UM tu kat facebook dia pastu dia kata yang konvo dia dulu adalah saat penting dalam hidup dia. kenapa aku tak rasa macam tu dan kenapa aku add dia as friend kat facebook aku???!aku memang kena berhati2 tulis status dan caption kat gambar2 aku dan gambar pun kena pilih yang senonoh2...eh..sume gambar aku senonoh..tapi cam kene pikir 10 kali sebelum letak apa2 kat facebook tu sebab abang aku je.

think positive. maybe dengan cara ni, kami boleh mengenali diri masing2 secara lebih dekat. aku tak kenal dia sangat sebab jarak umur kami 19 tahun dan aku tau dia tak kenal aku btol2 sebab character aku kat rumah lain sesangat banding kalo aku dengan member2 aku. tapi...tapi...tapi...takpelah...just live with it la wahai Nurul 'Ain..

No comments:

Post a Comment