Saturday, August 29, 2009

harapan ramadhan ini (buat tajuk lagu sedap ni)

wah, makin trase nak raya lak..hari tu sibuk sangat dok komplen bulan pose tak trase...bukan pe dah trase nak raya ni..tadi akak beli bahan2 membuat kuih raya. excited aku tengok segala macam alatan dan bahan2...kitorang ingat nak buat malam ni. tapi yang tak bestnya family abang2 aku balik hari ni. adoi, kalo ade budak2, nanti diorang kacau dan mood aku akan jatuh hingga tahap negatif.

pelik kan? aku dengar orang lain suka nak buka pose dengan sume family. pastu rasa sedih kalo ada yang tak dapat balik...hmmm..aku tak pernah rasa camtu...mungkin sebab family aku semakin besar...dulu, sebelum abang2 aku kahwin, aku suka sangat diorang balik. waktu diorang baru kahwin pun, aku suka gak diorang balik. tapi bila anak dah masuk 2,3..makin besar dan makin banyak peel, aku jadi tak senang bila diorang balik...taula..bebudak ni nakal, jadi kita ni akan cepat marah. dulu aku selalu gak marah anak2 buah aku, tapi sekarang dah tak. bila kita selalu sangat marah, bebudak jadi imune. so, aku ni marah sekali sekala je,tinggi suara kekadang tapi tak penah naik tangan. cubit pun jarang2. yang jadi masalahnya parents mereka ni. bila anak2 buat hal, diorang yang bad mood terlebih2. kesannya? dah tentulah kepada adiknya yang bongsu ni yang paling tak suka orang bising2. sebab tu bila ramai2 kat rumah ni, aku memang mood tak baik la.

lagi2 kalo time raya. akibat expectation terlalu tinggi pada hari raya..yela hari raya kan hari suka ria, bermaaf-maafan..dan selalunya hari raya la aku nangis tak hengat lepas tu marah kat sume orang. tak baik sungguh perangai ini..tapi tahun lepas berjaya mengontrol emosi diri sendiri tapi still bersedih hati gak akibat emosi orang lain. cis!!!

jadi harapnya mood takkan terganggu pada raya tahun ni. harapla kuih raya menjadi..haraplah sume orang gembira dan haraplah ada duit lebih untuk bershopping raya. waaa....tetiba mata dah jadi cam mata kirimaru ninja boys...ching, ching, ching!

3 comments:

  1. hahaha..ko ni kann..
    ntah ar weh, aku xtau ar cane perangai anak2 buah aku nnt..
    arap2 dorang sume baik2 mcm aku ar..
    aku mase kecik2 pendiam tau?
    wahahaha..gilerr ah aku puji diri sendiri bulan2 pose ni, hehe..

    takkan xde sorang anak buah pon yg ko rapat?

    ReplyDelete
  2. aku pon baik gak..nape takde yang ikut???huhu..anak2 buah aku ni nakal2 tapi leh dibentuk lagi la..takla degil..haha! aku je suka exagerate cam dorang ni nakal sangat..
    aku sayang sume tau...aku marah2 dorang pon, dorang takdela takot ngan aku..

    ReplyDelete
  3. MAKCIK AIN TAK GARANG!!! muahahahah xD

    ReplyDelete